Hyvä asiakkaamme, huomioittehan, että asiakaspalvelumme on suljettuna pääsiäisenä 29.3.–1.4.

Regent Seven Seas Cruisesin matkaehdot

Nämä erityisehdot koskevat Risteilykeskuksen välittämiä Regent Seven Seas Cuises -risteilymatkoja.

Sopimuksen syntyminen ja maksuehdot

Matkasopimus syntyy, kun matkustaja on matkan tilattuaan maksanut varausmaksun. Riippuen risteilyn lähtöpäivästä varausmaksu erääntyy 1-7 vuorokauden kuluessa varauspäivästä.

Ennakkomaksu

Ennakkomaksu riippuu varatusta risteilystä ja hytistä seuraavasti:

World Cruise -risteilyt

  • 20 % risteilyn hinnasta

Seven Seas Grandeur -aluksen risteilyt 25.11.2023–21.6.2024

  • 20 % risteilyn hinnasta hyttikategorioissa A-H
  • 25 % risteilyn hinnasta Seven Seas Suite- ja Regent Suite -hyttikategorioissa

Muut risteilyt

  • 25 % risteilyn hinnasta Regent Suite -hyttikategoriassa
  • 15 % risteilyn hinnasta muissa hyttikategorioissa
Loppumaksu

Risteilyn loppumaksu erääntyy seuraavasti:

World Cruise -risteilyt

  • 185 vrk ennen matkan alkua

Seven Seas Grandeur -aluksen risteilyt 25.11.2023–21.6.2024

  • 125 vrk ennen matkan alkua

Muut risteilyt

  • Enintään 14 yön pituisilla risteilyillä 125 vrk ennen matkan alkua
  • Vähintään 15 yön pituisilla risteilyillä 155 vrk ennen matkan alkua

Mikäli matka varataan loppumaksun viimeisen maksupäivän jälkeen, koko matkan hinta on maksettava matkaa varattaessa. Mikäli matkustaja ei suorita maksuja määräajassa, Risteilykeskuksella on oikeus peruuttaa matkavaraus.

Matkaliput ja vahvistus

Lasku on vahvistus matkustajan varaamasta matkasta. Asiakkaan velvollisuus on matkaa varatessaan antaa nimitietonsa, kuten ne on kirjoitettu matkalla mukana olevan passin koneellisesti luettavassa osassa, kuvasivun alalaidassa (esim. HAEMAELAEINEN HEIKKI). Mahdollinen yhdysetunimi tai yhdyssukunimi tulee ilmoittaa kokonaisuudessaan. Toisia etunimiä ei tarvita. Matkustajan on tarkistettava laskusta ja matkustusasiakirjoista hotelli-, laiva-, lento- ja lähtöpäivätietojen sekä omien tietojensa (nimi, sukupuoli, syntymäaika ym.) oikeellisuus. Mahdollisista virheistä on ilmoitettava välittömästi Risteilykeskukselle. Matkaliput toimitetaan matkustajille noin 2 viikkoa ennen matkan alkua.

Matkustajan oikeus peruuttaa matka ilman erityistä syytä

Asiakkaan peruuttaessa matkavarauksensa katsotaan peruutusajankohdaksi se hetki, jolloin Risteilykeskus saa tiedon peruutuksesta. Peruutus tulee tehdä Risteilykeskuksen aukioloaikana arkisin klo 9.00–17.00 sähköpostitse. Mikäli kyseessä on lähilähtö ja peruutus tapahtuu Risteilykeskuksen aukioloaikojen ulkopuolella, tulee peruutuksesta ilmoittaa myös suoraan varustamolle.

Peruutuskulut

Risteilyt, joiden kesto on enintään 14 yötä

Peruutuskulut, kun peruutus tapahtuu:

  • viimeistään 125 vrk ennen matkan alkua: 100 €/henkilö
  • 124–95 vrk ennen matkan alkua: 15 % risteilyn hinnasta
  • 94–65 vrk ennen matkan alkua: 50 % matkan hinnasta
  • 64–35 vrk ennen matkan alkua: 75 % matkan hinnasta
  • myöhemmin kuin 35 vrk ennen matkaa: 100 % matkan hinnasta

Lisäksi peritään Risteilykeskuksen toimistokulut 50 €/hytti.

Regent Suite -sviittivaraukset risteilyillä, joiden kesto on enintään 14 yötä

Peruutuskulut, kun peruutus tapahtuu:

  • viimeistään 125 vrk ennen matkan alkua: 25 % risteilyn hinnasta
  • 124–95 vrk ennen matkan alkua: 50 % risteilyn hinnasta
  • 94–65 vrk ennen matkan alkua: 75 % matkan hinnasta
  • myöhemmin kuin 65 vrk ennen matkaa: 100 % matkan hinnasta

Lisäksi peritään Risteilykeskuksen toimistokulut 50 €/hytti.

Risteilyt, joiden kesto on vähintään 15 yötä

Peruutuskulut, kun peruutus tapahtuu:

  • viimeistään 155 vrk ennen matkan alkua: 100 €/henkilö
  • 154–125 vrk ennen matkan alkua: 15 % risteilyn hinnasta
  • 124–95 vrk ennen matkan alkua: 50 % matkan hinnasta
  • 94–79 vrk ennen matkan alkua: 75 % matkan hinnasta
  • myöhemmin kuin 79 vrk ennen matkaa: 100 % matkan hinnasta

Lisäksi peritään Risteilykeskuksen toimistokulut 50 €/hytti.

Regent Suite -sviittivaraukset risteilyillä, joiden kesto on vähintään 15 yötä

Peruutuskulut, kun peruutus tapahtuu:

  • viimeistään 155 vrk ennen matkan alkua: 25 % risteilyn hinnasta
  • 154–125 vrk ennen matkan alkua: 50 % risteilyn hinnasta
  • 124–95 vrk ennen matkan alkua: 75 % matkan hinnasta
  • myöhemmin kuin 95 vrk ennen matkaa: 100 % matkan hinnasta

Lisäksi peritään Risteilykeskuksen toimistokulut 50 €/hytti.

Seven Seas Grandeur -aluksen risteilyt 25.11.2023–21.6.2024

Peruutuskulut hyttikategorioissa A-H, kun peruutus tapahtuu:

  • viimeistään 355 vrk ennen matkan alkua: 500 €/henkilö
  • 354–125 vrk ennen matkan alkua: 20 % risteilyn hinnasta
  • 124–95 vrk ennen matkan alkua: 50 % matkan hinnasta
  • 94–80 vrk ennen matkan alkua: 75 % matkan hinnasta
  • myöhemmin kuin 79 vrk ennen matkaa: 100 % matkan hinnasta

Lisäksi peritään Risteilykeskuksen toimistokulut 50 €/hytti.

Peruutuskulut hyttikategorioissa RS-SS, kun peruutus tapahtuu:

  • viimeistään 125 vrk ennen matkan alkua: 25 % risteilyn hinnasta
  • 124–95 vrk ennen matkan alkua: 50 % matkan hinnasta
  • 94–80 vrk ennen matkan alkua: 75 % matkan hinnasta
  • myöhemmin kuin 79 vrk ennen matkaa: 100 % matkan hinnasta

Lisäksi peritään Risteilykeskuksen toimistokulut 50 €/hytti.

Regent Seven Seas –varustamolta varattujen lisäpalveluiden peruutuskulut seuraavasti:

  • Hotellivaraukset ennen ja jälkeen risteilyn 65 vrk ennen matkaa ei kulua, sen jälkeen peruutuskulu on 100 % palvelun hinnasta.
  • Ennen risteilyä tai sen jälkeen tehtävä maaohjelma/kiertomatka. 65 vrk ennen matkaa ei kulua, sen jälkeen peruutuskulu on 100 % palvelun hinnasta.
  • Ennakkoon varatut retket satamakohteissa 5 vrk ennen matkaa ei kulua, sen jälkeen peruutuskulut on 100 % palvelun hinnasta.

Muutokset matkavaraukseen

Regent Seven Seas Cruises ei salli muutoksia matkavaraukseen varausmaksun maksamisen jälkeen. Kaikkia muutoksia käsitellään peruutuksena ja uuden tilaamisena.

Hinnat ja hintamuutokset

Hinnat on annettu euroina, ellei muuta ole mainittu. Hintaan sisältyvät vain ne palvelut, jotka on mainittu matkan ”hintaan sisältyy” -kohdassa. Laivayhtiöt saattavat muuttaa hintojaan matkan varaamisen jälkeen, jos verot nousevat. Poikkeustapauksissa saatetaan asiakkaalta joutua perimään lisämaksu laivahintojen äkillisen muutoksen sitä vaatiessa.

Palvelumaksut

Palvelurahat laivan henkilökunnalle kuuluvat automaattisesti risteilyn hintaan.

Lentomatka risteilyn yhteydessä

Jos lentomatka ei ole varustamon järjestämä, asiakas on itse vastuussa risteily- ja lentoaikataulujen yhteensovittamisesta niin meno- kuin paluumatkalla. Voit aina varmistaa asiakaspalvelusta lentoaikojen soveltumisesta risteilysi aikatauluun.

Myöhästymiset, hintojen tai matkareittien muutokset

Risteilykeskus ei voi valitettavasti taata, että laivat käyvät kaikissa ilmoitetuissa satamissa tai seuraavat ilmoitettua matkareittiä. Laivayhtiöllä ja laivojen kapteeneilla on oikeus poiketa risteilyreitistä ja vaihtaa toiseen laivaan tai satamaan. Emme ole myöskään vastuussa ennakkoon ilmoitetuista saapumis- ja lähtöajoista. Muutoksissa otetaan aina huomioon asiakkaiden edut ja turvallisuus, mutta muutoksia ei korvata.

Raskaana olevat matkustajat

Jos olet raskaana, voit matkustaa 23. raskausviikolle saakka. Jos ylität 24. raskausviikon matkan aikana, et voi valitettavasti lähteä risteilylle. Huom! Jos lähdet risteilylle raskaana, sinun on esitettävä lähtöselvityksessä englanninkielinen lääkärintodistus, josta käy ilmi, kuinka pitkällä raskaus on ja että olet riittävän hyvässä kunnossa matkustaaksesi.

Ikärajat risteilylle

Lasten tulee olla vähintään 12kk ikäisiä osallistuakseen risteilylle. Ikä lasketaan risteilyn ensimmäisestä päivästä. Alle 18 vuotiaan matkustajan tulee majoittua samaan hyttiin vähintään 18 vuotta täyttäneen aikuisen kanssa. Osalla risteilyistä järjestetään Club Mariner Youth Program -ohjelmaa lapsille ja nuorille (5-17 vuotta) koulutetun ohjaajan vetämänä.

Matkustaminen ilman huoltajia/toista huoltajaa tai jos lapsella on eri sukunimi kuin huoltajalla

Jos alle 18-vuotias matkustaa vain toisen virallisen huoltajan kanssa, tulee mukana olla mahdollisen toisen huoltajan kirjallinen lupa lapsen matkalle osallistumiseen sekä kopio luvan allekirjoittaneen vanhemman passista. Mukana on myös hyvä olla lapsen englanninkielinen virkatodistus, josta käy ilmi lapsen huoltajat. Jos taas lapsi matkustaa vanhemman tai vanhempien kanssa, joilla on eri sukunimi kuin lapsella, on edellä mainittu englanninkielinen virkatodistus otettava mukaan matkalle.

Jos alle 18-vuotias matkustaa ilman vanhempia, lähtöselvityksessä on näytettävä lapsen passi (sekä tarvittaessa viisumi), vanhempien allekirjoittama lupa siitä, että lapsella on lupa matkustaa kyseisen matkaseurueen kanssa sekä kopio luvan allekirjoittaneen vanhemman passista ja lapsen virkatodistus. Asiakirjassa täytyy olla myös lupa välittömiin lääkärin määräämiin lääketieteellisiin toimenpiteisiin tarpeen vaatiessa.

Huom! Sääntöjä sovelletaan myös silloin, kun alaikäinen matkustaa sukulaisten tai ystävien seurassa. Kaikkien asiakirjojen tulee olla kirjoitettu englanniksi, ja ne on otettava mukaan lähtöpäivänä satamassa tehtävään lähtöselvitykseen.

Esimerkkilomake on saatavilla täällä.
Lue lisää Ulkoministeriön sivuilta.

Passi- ja viisumivaatimukset

Varmista aina etukäteen, mitä passi- ja viisumivaatimuksia vierailukohteissa on. Voit olla suoraan yhteydessä ko. maan suurlähetystöön tai edustustoon. Kaikilla matkustajilla tulee olla voimassa oleva passi riippumatta millä risteilyllä matkustetaan. Huom! Passin tulee olla voimassa ainakin kuusi (6) kuukautta matkan päättymisen jälkeen.

Huom! USA:n viranomaismääräysten mukaisesti jokaisella maahan saapuvalla Suomen kansalaisella tulee olla oma, koneellisesti luettava passi ja siinä tulee olla digitaalinen valokuva. Passi on koneellisesti luettava kun sen tietosivun alalaidassa on kaksi tekstiriviä, joissa on passia koskevat tiedot merkittynä kirjaimin ja > -merkein. Tällaisella passilla voi matkustaa USA:han niin kauan kuin passi on voimassa ja muuten kunnossa. 26.10.2006 jälkeen myönnetyissä passeissa tulee lisäksi olla biotunniste, johon passin haltijan henkilötiedot on integroitu. Kaikki Suomessa myönnetyt uudet 5 vuoden ja vanhat 10 vuoden passit täyttävät nämä edellytykset. Useissa maissa (esim. USA) kaikki maahantulijat kuvataan ja heiltä otetaan sormenjäljet. Lentoyhtiöt ovat velvoitettuja EU-komission päätöksen perusteella antamaan tiettyjen maiden (mm. USA) maahantuloviranomaisille pääsyn jokaisen matkustajan varaus- ja lentotietoihin. Tietoja käytetään turvallisuustarkoituksiin. USA:n tulli- ja rajavartiolaitos (Department of Homeland Security / Customs and Border Protection) on ottanut käyttöön elektronisen hyväksymismenettelyn USA:han matkaavia varten.

Matkustajan tulee tehdä ESTA-hyväksyntä Internetin kautta viimeistään 72 tuntia ennen matkaansa. 8.9.2010 alkaen ESTA-hyväksyntä on maksullinen. Maksun suuruus on USD 21 ja se peritään luottokorttimaksuna hakemuksen yhteydessä. ESTA-hyväksyminen on voimassa kaksi vuotta tai lyhemmän ajan, mikäli passi vanhenee ennen sitä tai passin tiedot muuttuvat. ESTA-hyväksynnän puuttuessa voidaan matkustajilta evätä pääsy koneeseen. ESTA hakemuksen voi tehdä oheisen linkin kautta.

Nimesi kirjoitetaan matkalippuun juuri sellaisessa muodossa kuin se lukee passisi koneellisesti luettavassa osiossa (esim. Haemaelaeinen). Lennolle tai risteilylle lähtösi voidaan estää, mikäli lentolipussa on eri nimi kuin passissa. Joissakin maissa vaaditaan kuvallinen henkilöllisyystodistus, jos nouset maihin risteilyn aikana. Tähän tarkoitukseen soveltuu hyvin esimerkiksi valokopio passin kuvasivusta.

Force Majeure

Varustamo ei ota vastuuta tai maksa korvauksia tilanteissa, joissa risteily tai luvatut palvelut peruuntuvat johtuen olosuhteista, joihin ei voi vaikuttaa (Force Majeure). Force Majeure -tilanteissa varustamo tai kyseessä olevan palvelun toimittaja joutuu tilanteeseen, jota ei ole voitu estää tai ennustaa kaikista varmennustoimenpiteistä huolimatta. Näitä tilanteita ovat mm. sota tai sodanuhka, terroriteot tai niiden uhka, mellakat tai levottomuudet, lakot, luonnon- tai ydinkatastrofit, tulipalot, epäsuotuisat sääolosuhteet, terveysuhat ja epidemiat sekä muut olosuhteet, joihin ei voi vaikuttaa.

Reklamaatiot ja niiden määräajat

Jos koet, että et ole saanut sopimuksen mukaista palvelua, tulee sinun ilmoittaa siitä välittömästi. Ilmoita mahdollisista puutteista ja virheistä henkilökunnalle laivaan nousun jälkeen. Voit menettää reklamaatio-oikeuden, jos puutteista ei ilmoiteta laivalla. Reklamaatio toimitetaan Risteilykeskukselle aina kirjallisessa muodossa viimeistään kuukausi matkan päättymisen jälkeen. Risteilykeskus käsittelee reklamaation ja vastaa kirjallisesti 3 kuukauden kuluessa. Risteilykeskus ei ota vastaan muiden puolesta tehtyjä reklamaatioita. Reklamaation tulee olla yhden tai useamman matkalle osallistuneen allekirjoittama.

Palautukset käyttämättä jääneistä palveluista

Jos matkustaja ei käytä jotain maksamaansa palvelua, hänellä ei ole oikeutta maksun palautukseen.

Sopimuskumppani

Regent Seven Seas Cruises
Mountbatten House, Grosvenor Square
Southampton, Hants SO15 2JU
United Kingdom

Välittävä matkatoimisto

Travel Specialist Group Oy – Risteilykeskus
Eerikinkatu 27, 00180 Helsinki

Travel Specialist Group Oy on Suomen matkatoimistoalan liitto ry:n jäsen numero 42212
Travel Specialist Groupin kaupparekisterinumero on 531.816.