takaisin

Silversea Cruisesin matkaehdot


Nämä erityisehdot koskevat Risteilykeskuksen välittämiä Silversea Cruises -risteilymatkoja.

 

Sopimuksen syntyminen ja maksuehdot

Matkasopimus syntyy, kun matkustaja on matkan tilattuaan maksanut varausmaksun. Silversean risteilyillä varausmaksu on 25% risteilyn kokonaishinnasta. Loppumaksu on suoritettava 125 vrk ennen matkan alkua. Mikäli matka varataan loppumaksun viimeisen maksupäivän jälkeen, koko matkan hinta on maksettava matkaa varattaessa.  Mikäli matkustaja ei suorita maksuja määräajassa, Risteilykeskuksella on oikeus peruuttaa matkavaraus.


Matkaliput ja vahvistus

Lasku on vahvistus matkustajan varaamasta matkasta. Asiakkaan velvollisuus on matkaa varatessaan antaa nimitietonsa, kuten ne on kirjoitettu matkalla mukana olevan passin koneellisesti luettavassa osassa, kuvasivun alalaidassa (esim. HAEMAELAEINEN HEIKKI). Mahdollinen yhdysetunimi tai yhdyssukunimi tulee ilmoittaa kokonaisuudessaan. Toisia etunimiä ei tarvita. Lipunkirjoituksen jälkeen nimitietoja ei normaalisti voi enää muuttaa. Tarkistamme muutosmahdollisuuden aina tapauskohtaisesti varustamolta ja mikäli muutos on mahdollinen, niin perimme varustamon muutoskulun lisäksi Risteilykeskuksen palvelumaksun 20 €/muutos. Matkustajan on tarkistettava laskusta ja matkustusasiakirjoista hotelli-, laiva-, lento- ja lähtöpäivätietojen sekä omien tietojensa (nimi, sukupuoli, lasten ikä ym.) oikeellisuus. Mahdollisista virheistä on ilmoitettava välittömästi Risteilykeskukselle. Matkaliput toimitetaan matkustajille viimeistään 1–2 viikkoa ennen matkan alkua.

 

Matkustajan oikeus peruuttaa matka ilman erityistä syytä

Asiakkaan peruuttaessa matkavarauksensa katsotaan peruutusajankohdaksi se hetki, jolloin Risteilykeskus saa tiedon peruutuksesta. Peruutus tulee tehdä Risteilykeskuksen aukioloaikana arkisin klo 9.00–17.00. Mikäli kyseessä on lähilähtö ja peruutus tapahtuu Risteilykeskuksen aukioloaikojen ulkopuolella, tulee peruutuksesta ilmoittaa myös suoraan varustamolle/lentoyhtiölle. 

 

Peruutuskulut

Peruutuskulut, kun peruutus tapahtuu:

 

  • viimeistään 125 vrk ennen matkan alkua: 200 €/hlö
  • 124–95 vrk ennen matkan alkua: 20 % matkan hinnasta
  • 94–65 vrk ennen matkan alkua: 50 % matkan hinnasta
  • 64–35 vrk ennen matkan alkua: 75 % matkan hinnasta
  • myöhemmin kuin 35 vrk ennen matkaa: 100 % matkan hinnasta

 

World Cruise –maailman ympäri -risteilyt ja niiden osuudet kun varaus on tehty pienempiin sviitteihin

 

Peruutuskulut, kun peruutus tapahtuu:

 

  • viimeistään 155 vrk ennen matkan alkua: 500 €/hlö
  • 154–125 vrk ennen matkan alkua: 25 % matkan hinnasta
  • 124–95 vrk ennen matkan alkua: 50 % matkan hinnasta 
  • myöhemmin kuin 95 vrk ennen matkaa: 100 % matkan hinnasta


World Cruise –maailman ympäri -risteilyt ja niiden osuudet kun on varattu Medallion, Silver, Royal, Grand tai Owners Suite -sviitti

 

Peruutuskulut, kun peruutus tapahtuu:

 

  • viimeistään 185 vrk ennen matkan alkua: 1000 €/hlö
  • 184–125 vrk ennen matkan alkua: 25 % matkan hinnasta
  • 124–95 vrk ennen matkan alkua: 50 % matkan hinnasta
  • myöhemmin kuin 95 vrk ennen matkaa: 100 % matkan hinnasta

 

Silversea Cruises  -varustamolta varattujen lisäpalveluiden peruutuskulut seuraavasti: 

 

  • Hotellivaraukset ennen ja jälkeen risteilyn 95 vrk ennen matkaa ei kulua, sen jälkeen peruutuskulu on 100 % palvelun hinnasta. 
  • Ennen risteilyä tai sen jälkeen tehtävä maaohjelma/kiertomatka. 95 vrk ennen matkaa ei kulua, sen jälkeen peruutuskulu on 100 % palvelun hinnasta. 
  • Ennakkoon varatut kuljetukset lentokentältä satamaan ja takaisin. 7 vrk ennen matkaa ei kulua, sen jälkeen 100 % palvelun hinnasta. 

 

Lisäksi peritään Risteilykeskuksen toimistokulut (ennen loppumaksun maksamista varausmaksun ylittävää osaa ei peritä). Välitettyjen teatteri-, konsertti-, pääsy- ym. lippujen osalta noudatamme tapahtuman järjestäjän peruutusehtoja. Reittilentojen peruutuksissa noudatetaan aina lentoyhtiön ehtoja. Lentolipun hintaa ei voida palauttaa lentolippujen kirjoituksen jälkeen. Toimistokulut alle 1000 € maksavilla matkoilla ovat 70 €/hlö ja yli 1000 € maksavilla matkoilla 10 % matkan hinnasta. 

 

Muutokset matkavaraukseen

Silversea Cruises ei salli muutoksia matkavaraukseen varausmaksun maksamisen jälkeen. Kaikkia muutoksia käsitellään peruutuksena ja uuden tilaamisena. 

 

Hinnat ja hintamuutokset

Hinnat on annettu euroina, ellei muuta ole mainittu. Hintaan sisältyvät vain ne palvelut, jotka on mainittu matkan ”hintaan sisältyy” -kohdassa. Lentolipun hintaan sisältyvät kaikki ne verot ja viranomaismaksut, jotka on mahdollista maksaa ennen lentoa. Matkustaja on velvollinen maksamaan mahdolliset muut maksut matkan aikana (mm. joissakin maissa paikan päällä maksettava lentokenttävero). Lentoyhtiöt saattavat periä erillistä lisämaksua mm. ruumassa kuljetettavasta matkatavarasta, lähtöselvityksestä palvelutiskillä, tarjoilusta lennolla ja muista lisäpalveluista. Lentolipustasi löydät tiedot sallitusta matkatavaramäärästä. Tutustu kyseisen lentoyhtiön lisämaksuihin ennen matkalle lähtöäsi! Lento- ja laivayhtiöt saattavat muuttaa hintojaan matkan varaamisen jälkeen. Lentoyhtiön hinnanmuutokset saattavat vaikuttaa myös maksamattomiin (kirjoittamattomiin) lentolippuihin. Kun lentolippu on maksettu ja kirjoitettu, eivät hinnanmuutokset enää vaikuta lipun hintaan. Voimassa olevat viranomaismaksut ja verot tarkistetaan maksu-/lipunkirjoituspäivänä. Poikkeustapauksissa saatetaan asiakkaalta joutua perimään lisämaksu lento-/laivahintojen äkillisen muutoksen sitä vaatiessa.


Palvelumaksut

Palvelurahat laivan henkilökunnalle sisältyvät risteilyn hintaan.




Lentomatka risteilyn yhteydessä

Jos lentomatka ei ole varustamon järjestämä, asiakas on itse vastuussa risteily- ja lentoaikataulujen yhteensovittamisesta niin meno- kuin paluumatkalla.

 

Myöhästymiset, hintojen tai matkareittien muutokset

Risteilykeskus ei voi valitettavasti taata, että laivat käyvät kaikissa ilmoitetuissa satamissa tai seuraavat ilmoitettua matkareittiä. Laivayhtiöllä ja laivojen kapteeneilla on oikeus poiketa risteilyreitistä ja vaihtaa toiseen laivaan tai satamaan. Emme ole myöskään vastuussa ennakkoon ilmoitetuista saapumis- ja lähtöajoista. Muutoksissa otetaan aina huomioon asiakkaiden edut ja turvallisuus, mutta muutoksia ei korvata. 


Raskaana olevat matkustajat

Jos olet raskaana, voit matkustaa 23. raskausviikolle saakka. Jos ylität 24. raskausviikon matkan aikana, et voi valitettavasti lähteä risteilylle. Huom!  Jos lähdet risteilylle raskaana, sinun on esitettävä lähtöselvityksessä englanninkielinen lääkärintodistus, josta käy ilmi, kuinka pitkällä raskaus on ja että olet riittävän hyvässä kunnossa matkustaaksesi.


Ikärajat risteilylle

Lasten tulee olla vähintään 6kk ikäisiä osallistuakseen risteilylle ja vähintään 12kk ikäisiä osallistuakseen Expedition risteilylle. Lapset joiden ikä on 6kk-12kk tarvitsevat virkatodistuksen joka toimitetaan varustamolle etukäteen. Ikä lasketaan risteilyn ensimmäisestä päivästä. Alle 18 vuotiaan matkustajan tulee majoittua samaan hyttiin tai viereiseen väli-ovelliseen hyttiin vähintään 21 vuotta täyttäneen aikuisen tai huoltajan kanssa. Mikäli 21 vuotta täyttänyt ei ole alaikäisen matkustajan laillinen huoltaja tulee huoltajan allekirjoittaa erityinen ”Parental Consent Guardianship Form” joka on toimitettava varustamolle etukäteen. Varustamo ei tarjoa lastenhoitopalvelua eikä erityistä lapsille suunnattua ohjelmaa laivalla. 


Passi- ja viisumivaatimukset

Varmista aina etukäteen, mitä passi- ja viisumivaatimuksia vierailukohteissa on. Voit olla suoraan yhteydessä ko. maan suurlähetystöön tai edustustoon. Kaikilla matkustajilla tulee olla voimassa oleva passi riippumatta millä risteilyllä matkustetaan. Huom! Passin tulee olla voimassa ainakin kuusi (6) kuukautta matkan päättymisen jälkeen.

 

Huom! USA:n viranomaismääräysten mukaisesti jokaisella maahan saapuvalla Suomen kansalaisella tulee olla oma, koneellisesti luettava passi ja siinä tulee olla digitaalinen valokuva. Passi on koneellisesti luettava kun sen tietosivun alalaidassa on kaksi tekstiriviä, joissa on passia koskevat tiedot merkittynä kirjaimin ja > -merkein. Tällaisella passilla voi matkustaa USA:han niin kauan kuin passi on voimassa ja muuten kunnossa. 26.10.2006 jälkeen myönnetyissä passeissa tulee lisäksi olla biotunniste, johon passin haltijan henkilötiedot on integroitu. Kaikki Suomessa myönnetyt uudet 5 vuoden ja vanhat 10 vuoden passit täyttävät nämä edellytykset. Useissa maissa (esim. USA) kaikki maahantulijat kuvataan ja heiltä otetaan sormenjäljet. Lentoyhtiöt ovat velvoitettuja EU-komission päätöksen perusteella antamaan tiettyjen maiden (mm. USA) maahantuloviranomaisille pääsyn jokaisen matkustajan varaus- ja lentotietoihin. Tietoja käytetään turvallisuustarkoituksiin. USA:n tulli- ja rajavartiolaitos (Department of Homeland Security / Customs and Border Protection) on ottanut käyttöön elektronisen hyväksymismenettelyn USA:han matkaavia varten.

 

Matkustajan tulee tehdä ESTA-hyväksyntä Internetin kautta viimeistään 72 tuntia ennen matkaansa. 8.9.2010 alkaen ESTA-hyväksyntä on maksullinen. Maksun suuruus on USD 14 ja se peritään luottokorttimaksuna hakemuksen yhteydessä. ESTA-hyväksyminen on voimassa kaksi vuotta tai lyhemmän ajan, mikäli passi vanhenee ennen sitä tai passin tiedot muuttuvat. ESTA-hyväksynnän puuttuessa voidaan matkustajilta evätä pääsy koneeseen. ESTA hakemuksen voi tehdä oheisen linkin kautta.

 

Nimesi kirjoitetaan matkalippuun juuri sellaisessa muodossa kuin se lukee passisi koneellisesti luettavassa osiossa (esim. Haemaelaeinen). Lennolle tai risteilylle lähtösi voidaan estää, mikäli lentolipussa on eri nimi kuin passissa. Joissakin maissa vaaditaan kuvallinen henkilöllisyystodistus, jos nouset maihin risteilyn aikana. Tähän tarkoitukseen soveltuu hyvin esimerkiksi valokopio passin kuvasivusta.

 

Force Majeure

Varustamo ei ota vastuuta tai maksa korvauksia tilanteissa, joissa risteily tai luvatut palvelut peruuntuvat johtuen olosuhteista, joihin ei voi vaikuttaa (Force Majeure). Force Majeure -tilanteissa varustamo tai

kyseessä olevan palvelun toimittaja joutuu tilanteeseen, jota ei ole voitu estää tai ennustaa kaikista varmennustoimenpiteistä huolimatta. Näitä tilanteita ovat mm. sota tai sodanuhka, terroriteot tai niiden uhka, mellakat tai levottomuudet, lakot, luonnon- tai ydinkatastrofit, tulipalot, epäsuotuisat

sääolosuhteet, terveysuhat ja epidemiat sekä muut olosuhteet, joihin ei voi vaikuttaa.


Reklamaatiot ja niiden määräajat

Jos koet, että et ole saanut sopimuksen mukaista palvelua, tulee sinun ilmoittaa siitä välittömästi. Ilmoita mahdollisista puutteista ja virheistä henkilökunnalle laivaan nousun jälkeen. Voit menettää reklamaatio-oikeuden, jos puutteista ei ilmoiteta laivalla. Reklamaatio toimitetaan Risteilykeskukselle aina kirjallisessa muodossa viimeistään kuukausi matkan päättymisen jälkeen. Risteilykeskus käsittelee reklamaation ja vastaa kirjallisesti 3 kuukauden kuluessa. Risteilykeskus ei ota vastaan muiden puolesta tehtyjä reklamaatioita. Reklamaation tulee olla yhden tai useamman matkalle osallistuneen allekirjoittama.


Palautukset käyttämättä jääneistä palveluista

Jos matkustaja ei käytä jotain maksamaansa palvelua, hänellä ei ole oikeutta maksun palautukseen.

 

Sopimuskumppani

Silversea Cruises (UK) LTD 

Taubenstrasse 1 

D-60313 Frankfurt

Germany

 

Välittävä matkatoimisto

Travel Specialist Group Oy - Risteilykeskus

Eerikinkatu 27, 00180 Helsinki

Travel Specialist Group Oy on Suomen matkatoimistoalan liitto ry:n jäsen numero 42212

Travel Specialist Groupin kaupparekisterinumero on 531.816.

VERTAILE, SÄÄSTÄ JA VARAA ONLINE

 Yli 12 000 risteilyvaihtoehtoa!


  Risteilykeskuksen blogissa risteillään kaikilla maailman merillä. Tutustu!