Hyvä asiakkaamme, huomioittehan, että asiakaspalvelumme on suljettuna pääsiäisenä 29.3.–1.4.
23.3.2020

Käännä katseesi loppuvuoden lomiin

Varaa risteily

Neljä syytä, miksi seuraavan risteilyloman voi varata jo nyt

Tämän vuoden kevät- ja kesälomasuunnitelmat ovat menneet monella jäihin maailman epäselvän tilanteen vuoksi. Emme voi muuta kuin toivoa tilanteen normalisoituvan mahdollisimman pikaisesti – ja ehkäpä samalla alkaa pohtia ensi syksyn tai vuoden lomia. Lomamatka ei koostu vain yhdestä asiasta. Matkan suunnitteleminen ja muisteleminen ovat osa matkailun viehätystä ja vetovoimaa. Lomamatkan odottaminen antaa voimaa jaksaa hankalienkin aikojen yli – ja sen suunnitteleminen voi auttaa mieltä pysymään kasassa silloin kun muut asiat elämässämme hakevat vielä tasapainoa.

Risteilykeskuksen henkilökunta haluaa kiittää asiakkaitaan lukuisista tsemppiviesteistä, joita olemme saaneet viime päivien aikana. Matkojen peruuntuminen on kova paikka yritykselle kuin yritykselle – mutta etenkin motivoituneelle ja intohimoiselle työporukallemme. Teemme kaikkemme, jotta pystymme tarjoamaan hyvää ja nopeaa palvelua myös poikkeustilanteissa.

Ehkäpä siis käännät katseesi jo ensi syksyyn tai talveen ja aloitat matkan suunnittelun Karibian tropiikkiin? Tässä pari syytä, miksi seuraavan lomaristeilyn voi varata jo nyt.

1. Joustavat peruutusehdot

Varustamot tarjoavat nyt lähilähdöille todella joustavia peruutusehtoja. Esimerkiksi Royal Caribbean ja Norwegian Cruise Line antavat nykyisessä poikkeustilanteessa asiakkaan perua risteilyn vielä muutama päivä ennen lähtöä*. Näissä tapauksissa asiakkaat vastaanottavat risteilyn hinnan arvoisen voucherin, jonka voi käyttää uuden risteilyn varaamiseen. Jos epidemia sattuisi jatkumaan pidempään, pyrkivät varustamot joustamaan sen mukaan. Risteilyvarustamoille on tässä tilanteessa tärkeää pitää asiakkaistaan kiinni.

*Tieto tarkistettu 20.3.2020.

2. Mahdollisuus siirtää risteilyä

Jos et jostain syystä pääsisi tai haluaisi lähteä matkaan, moni varustamo antaa sinulle mahdollisuuden siirtää risteilyn johonkin toiseen ajankohtaan. Risteilykeskus ei tällä hetkellä veloita muutoskuluja tapauksista, joihin poikkeuksellinen tilanne vaikuttaa. Näin toimii moni varustamokin. Emme halua, että asiakkaamme joutuvat stressaaman lomalle lähtöä. Risteilylomanhan pitäisi olla rentouttava irtiotto arjesta – ei päinvastoin.

3. Hyvät tarjoukset

Risteilyt myydään nyt parhaaseen hintaan. Varustamot houkuttelevat asiakkaita hyvillä tarjouksilla ja eduilla. Mikset hyödyntäisi niitä vaikkapa ensi talven risteilyllä? Esimerkiksi Norwegian Cruise Linen risteilyille saa nyt etuja (esim. juoma- ja erikoisravintolapaketit) ja käyttörahaa kaupan päälle.

Tilanne aiheuttaa loman suunnitteluun epävarmuutta – eikä ihme. Mutta toisaalta nyt on juuri oikea aika ajatella ”outside the box”. Talven lomia voi varata nyt hyvillä mielin, sillä risteilyn päivämäärää voi tarvittaessa vaihtaa.

4. Matkailualan elpyminen

Meille, kuten kaikille matkailu- ja palvelualan yritykselle, maailman epäselvä tilanne on taloudellisesti haastavaa aikaa. Voimme kuitenkin helpottaa tilannetta pienin teoin; tukea kotimaisia yrityksiä omien resurssiemme mukaan tai olla lopettamatta matkustamista kokonaan.

Globaali kriisi on antanut matkailuyrityksille ajattelemisen aihetta – on olemassa asioita, joita alalla voitaisiin tehdä paremmin. Nyt onkin oivallinen hetki käyttää vapautunut aika hyödyksi.

Aloitimme viime syksynä projektin, jonka tarkoituksena oli tutkia, miten voisimme auttaa asiakkaitamme tekemään vastuullisempia kulutusvalintoja. Tutkimme eri risteilyvarustamoiden vastuullisuuskäytäntöjä ja ympäristöohjelmia, ja listasimme asioita, joilla risteilyvarustamot yrittävät pienentää päästöjään. Tänä keväänä projekti saatetaan loppuun – ja keräämämme tieto tulee nähtäville nettisivuillemme. Toivomme, että voimme tällä tavoin inspiroida ihmisiä tekemään entistä tietoisempia matkailuvalintoja.

Summa summarum:

Jos risteilyn varaaminen houkuttelee, voit tehdä sen nyt huoletta. Samalla tuet matkailualaa – ja pääset suunnittelemaan kauan odotettua irtiottoa. Jos risteilyn varaaminen ei tunnu tällä hetkellä hyvältä, voit jäädä odottelemaan tilanteen kehittymistä. Tuetaan kaikki toisiamme – ja muistetaan pestä kädet!

PS. Muistathan, että Risteilykeskuksen valikoimassa on yli 25 risteilyvarustamoa. Muutos- ja peruutuskäytännöt vaihtelevat suuresti risteilyvarustamoittain. Jos käytännöt mietityttävät, voit kysyä meiltä lisätietoja.

Tutustu risteilyvalikoimaan nettivaraamomme kautta. Risteilytarjouksia pääset tutkimaan tarjoussivultamme.

Edellinen artikkeli

15.4.2019

Vieraskynä: Ensimmäisen Karibian-risteilyn jälkeen

Risteily Miamista Bahamalle oli Reason for Season -matkablogin Mirkalle ensimmäinen. Hän jakaa vinkkejään muille ensimmäistä kertaa risteilemään lähteville.

Lue lisää : Vieraskynä: Ensimmäisen Karibian-risteilyn jälkeen

Seuraava artikkeli

1.6.2020

Sinkkuhytti – täydellinen valinta yksin matkustavalle

Puuttuuko matkakumppani, mutta matkakuume on kova? Sinkkuhytti on täydellinen valinta yksin matkustavalle, sillä hytti on suunniteltu varta vasten yhden hengen tarpeita ajatellen.

Lue lisää : Sinkkuhytti – täydellinen valinta yksin matkustavalle